Tuesday, October 16, 2012

ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΠΡΟΒΛΗΤΑ –ΤOΠOΣΗΜΟ ΤΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ (ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ)



εξέδρες...
σκέψεις, συσχετισμοί, διαπιστώσεις
( χωρίς σχόλια)



Κέρκυρα, Νησάκι, Οκτώβριος 2012



Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο, Detail 1




Εξέδρες  στην προκυμαία του Φαλήρου, με  το  ξενοδοχείο Ακταίον



Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο, Detail 2







Εξέδρα φορτοεκφόρτωσης, εγκαταστάσεων μεταλλείων λευκολίθου στην Βόρεια Εύβοια



Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο, Detail 3






Mario Botta, Faliro, 1997, Between Sea & city“Eight piers for Thessaloniki

Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο, Detail 4




Alvaro Siza, Salamina, 1997
Between Sea & city “Eight piers for Thessaloniki” 




Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο, Detail 5






Aldo and Hannie van Eyck, Port, 1997

Between Sea & city “Eight piers for Thessaloniki” 





Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο, View  5




Koolhaas, Nea Krini, 1997

Between Sea & city“Eight piers for Thessaloniki” 




Renzo Piano, προμελέτη τοπόσημου Φαλήρου με  το αερόστατο

  
Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο,General View  5







Renzo Piano, προμελέτη τοπόσημου Φαλήρου



Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο,General Section



 Point Supreme Architects, Α΄ Βραβείο,


Α΄ΒΡΑΒΕΙΟ, Αρχιτεκτονική μελέτη:
γραφείο Point Supreme Architects, Κωνσταντίνος Πανταζής και Μαριάννα Ρέντζου (συνεργάτες: Λ. Στάμου, Κ. Τζιώρας, A. Τσακαλάκης, X. Γκολέμη, S Iratcabal, πολιτικός μηχανικός: A. Καντιζάς, ηλεκτρολόγος- μηχανολόγος μηχανικός Σ. Αρβανίτης)

 (ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΥΛΙΚΟ)
Β΄ΒΡΑΒΕΙΟ,  Αρχιτεκτονική μελέτη:
Δ. Σαγώνας, Π. Λαχανά, Κ. Νομικού και E, Νικητοπούλου (αρχιτέκτονες συνεργάτες: Νασοπούλου Κωνοταντίνα, Ραυτοπούλου Ναταλία - Χριστίνα, πολιτικός μηχανικός: Ο. Ζαρζούρας, μηχανολόγος μηχανικός: Κ. Σουρίλας, ηλεκτρολόγος μηχανικός: Π. Γεωργογιάννη).



Solar City Tower for Rio Olympics 2016



  Γ΄ΒΡΑΒΕΙΟ  Αρχιτεκτονική μελέτη:
 A. Λαδά, A. Αθανασιάδης, Ι. Νικολάου, H. Παγώνα, Σ. Αξιωτάκης (αρχιτέκτονες συνεργάτες: CFCOMPANY - Κουτσίκος & Φαφαλιός Αρχιτεκτονική, Π. Γκατσόπουλος, πολιτικός μηχανικός: Ι. Κουφαλιτάκης, μηχανολόγος μηχανικός: Γ. Βιτζηλαίος)


 Αναζητούμε τελικά   αυτή την εποχή να βιώσουμε ένα πανηγύρι, μία χαρά, μία τρέλλα, μέσα από τα έργα, που  νέοι άνθρωποι μας προσφέρουν με τις φρέσκες  και τολμηρές ιδέες τους, αγνοώντας επιδεικτικά ότι έχει σχέση με το παρελθόν και τα βιώματά μας; Μια νέα τάση έχει πλέον  γεννηθεί και χρειάζεται ψυχραιμία και σύνεση. Θα δείξει στην πορεία...

Υ.Γ. Σε κάθε περίπτωση οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί αποτελούν τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την υλοποίηση των έργων στην Ελλάδα.
Υ.Γ. 2 Πηγή για τις εξέδρες στη Θεσσαλονίκη είναι  το εξαιρετικό βιβλίο που επιμελήθηκε ο Μίμης Φατούρος και ο Λόης Παπαδόπουλος. Ίσως το πιό ενδιαφέρον θέμα γαι την αρχιτεκτονική που έγινε με την ευκαιρία αυτής της "υπερδιαπλεκόμενης" πολιτιστικής πρωτεύουσας: Της Θεσσαλονίκης


  

***Παραθέτω στην συνέχεια  το email που έλαβα από τους αρχιτέκτονες του Α΄ Βραβείου Κωνσταντίνο Πανταζή και Μαριάννα Ρέντζου:


Καταρχίν συγχαρητήρια για τη δουλειά σας την οποία παρακολουθούμε τακτικά. Τυχαία σήμερα διαβάσαμε τη δημοσίευση για το Φάληρο, στο πάντα πολύ ενδιαφέρον blog σας.

Θέλαμε να ομολογήσουμε πως εντυπωσιαστήκαμε με την τόσο ουσιαστική, προσωπική μεν, αλλά γεμάτη αλήθειες ανάγνωση της πρότασής μας που κέρδισε το πρώτο βραβείο: πολλές από τις αναφορές και τους συσχετισμούς σας ήταν και στο δικό μας μυαλό και ‘κρύβονταν’ μέσα στην πρόταση. Κάποιες άλλες αρχές που αποκαλύπτετε ήταν υποσυνείδητες αλλά πράγματι πολύ έντονες, όπως η γεωμετρία της ευθείας και της καμπύλης, που αποκαλύπτετε σταδιακά στο view 5(σε συσχετισμό με το λιμάνι των Van Eyck, το οποίο δεν είχαμε προσέξει, παρότι και για εμάς το Between Sea & cityEight piers for Thessaloniki” ήταν μια σημαντική αναφορά). Χαρήκαμε πολύ επίσης που αναγνωρίσατε τις ομοιότητες (ειδικά σε αρχές τομής, αλλά  και σε σχέση με την ύπαρξη πλοίου) μεταξύ της πρότασης και της προμελέτης του Πιάνο, τις οποίες σεβαστήκαμε.

Τέλος, με πολύ προσοχή διαβάσαμε και κρατάμε στο μυαλό μας, τον προβληματισμό σας για τον χαρακτήρα του έργου (σημαίνει πράγματι χαρά, τρέλλα, πανηγύρι?) ειδικά στην ευτυχή περίπτωση που θα υπάρξει συνέχεια για το έργο.

Ευχαριστούμε λοιπόν και πάλι, και καλή συνέχεια

Κωνσταντίνος Πανταζής & Μαριάννα Ρέντζου 


***Επίσης το σχόλιο του αρχιτέκτονα Μάκη Κωστίκα
 
 Μένω με το στόμα ανοιχτό αντικρύζοντας την βαρβαρότητα της παρέμβασης με το "τοπόσημο". Χίλιες φορές η πρόταση του Piano με το αερόστατο. Έλεος πια με τις "φρέσκιες και τολμηρές ιδέες". Ψυχραιμία όμως όπως λες Γιώργο.
Μ.Κ. 

***Αρκετά αργά απόψε (16 ΟΚΤ ) έστειλα στους αρχιτέκτονες του 
Α΄ Βραβείου Κωνσταντίνο Πανταζή και Μαριάννα Ρέντζου, απαντώντας στο κείμενό τους τους το ακόλουθο email:

Αγαπητοί Κωνσταντίνε και Μαριάννα
Καλησπέρα και στους δυο σας.

Ευχαριστώ για το email σας και τα καλά σας σχόλια για το blog, αλλά και για την ανάρτηση σχετικά με τον Διαγωνισμό. Έσπευσα κατ αρχήν να δημοσιεύσω το κείμενό σας γιατί πραγματικά από το Σάββατο το βράδυ μετά την δημοσίευση της Καθημερινής έχει ανοίξει ένας διάλογος που συνεχίζεται στα τηλέφωνα, στα εστιατόρια, στα αρχιτεκτονικά γραφεία, και στους χώρους των σχολών. Η δουλειά σας έχει προκαλέσει αντιφατικές εκτιμήσεις και χαίρομαι για αυτό, γιατί πραγματικά χρειαζόμαστε αυτόν τον διάλογο και τις τολμηρές προτάσεις των νέων ανθρώπων,  για να ξεκουνηθούμε λίγο από αυτό το τέλμα και να προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά. Προσπάθησα να  τοποθετηθώ για την δουλειά σας μέσα από συσχετισμούς με πολλαπλές αναγνώσεις και ελπίζω  αυτό να συμβάλει σε διάλογο και όχι σε αφορισμούς. Δεν ξεχνώ ποτέ την διαδρομή της παράστασης του Κουν "Όρνιθες", που ο χρόνος την δικαίωσε, όπως και άλλες που χάθηκαν και ξεχάστηκαν. Σας εύχομαι καλή δύναμη για να αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες της τόλμης σας.
Φιλικά
Γιώργος Τριανταφύλλου


ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΜΕΡΟΣ
 ΚΑΙ  ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΑΤΕΙΣΤΕ ΕΔΩ



3 comments :

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Σε εμένα άρεσε το έργο που πήρε το δευτερο βραβείο γιατί με έκανε να ονειρεύομαι πως θα είναι ολοκληρωμένο από διαφορα μερη θέασης.
    Το πρώτο βραβείο (χωρις διαθεση προσβολής των πολιτικών μηχανικών ) έμοιαζε σχεδιασμένο από πολιτικο μηχανικό .Το χαμήλό υψος της αποβάθρας προκειμένου να υποδεχθεί πλοιαρια σημαινει ότι θα είναι εκτεθειμένο στα κύματα.Πιο προσφορη μέθοδος θα ηταν με αυξηση υψους της αποβάθρα και συνδεση με τα πλοιαρια μεσω κινητης σκάλας και πλωτης αποβάθρας.Αλλά βέβαια αυτό σημαινει ότι θαακυρωνόταν το μόνο "πλεονέκτημα" της βραβευθείσας κατασκευής

    ReplyDelete
  3. Σχετικά με το τοπόσημο θα είχε ενδιαφέρον να γίνει στην πρόσοψη εφαρμογή αυτης της τεχνικής
    http://www.connection.gr/eblog/connection-blog/petaloudes-paraxaraktes.html

    ReplyDelete