Thursday, December 18, 2014

Η ΔΙΕΙΣΔΥΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΚΟΚΚΙΝΙΑ


με αφορμή το έργο του “Natali” 
στην έκθεση Paris Photo 2014, 
στο Grand Palais

Πάνος Κοκκινιάς, Natali, 2014

Τι μπορεί να κρύβει μια φωτογραφία ενός τεχνητού και συναρπαστικού τοπίου; 
Τι φρόντισε ο Πάνος Κοκκινιάς να συμπεριλάβει στο θέμα του, που ο θεατής το διαισθάνεται αλλά δεν μπορεί να το αναγνωρίσει; 


Πάνος Κοκκινιάς, Natali, 2014, Λεπτομέρεια 1. 

Ενισχύει τελικά την καλιτεχνική φωτογραφία η ικανότητα της νέας τεχνολογίας στις ψηφιακές φωτιγραφικές μηχανές με την πολύ υψηλή ανάλυση, να καταγράφουν και την τελευταία λεπτομέρεια ενός μεγάλης κλίμακας θέματος και να εκτυπώνεται σε μεγάλα μεγέθη, αποκαλύπτοντας επι μέρους περιστατικά που ενισχύουν την απόλαυση του θεατή; 


Πάνος Κοκκινιάς, Natali, 2014, Λεπτομέρεια 2. 


Πάνος Κοκκινιάς, Natali, 2014, Λεπτομέρεια 3. 


Πάνος Κοκκινιάς, Natali, 2014, Λεπτομέρεια 4. 

Όλες αυτές οι σκέψεις και τα ερωτήματα ακολούθησαν, μετά την πρώτη πολύ θετική αίσθηση που ένοιωσα, αντικρύζοντας στο διαδίκτυο την εξαιρετική αυτή φωτογραφία του Κοκκινιά από τα λατομεία της Θάσου. Ένα έργο που παρουσίασε ο Πάνος Κοκκινιάς στην έκθεση Paris Photo 2014, στο Grand Palais, με μεγάλη επιτυχία. 


Πάνος Κοκκινιάς, Natali, 2014, Λεπτομέρεια 5. Ανακαλύψτε το αποτύπωμα της ανθρώπινης μορφής στην επιφάνεια των μαρμάρων. 

Πρόκειται για την κορυφαία διεθνή έκθεση φωτογραφίας που φιλοξενεί σημαντικές διεθνείς γκαλερί και εμπόρους βιβλίων τέχνης. Ένα σημαντικό γεγονός για τους συλλέκτες και τους επαγγελματίες στον κόσμο της τέχνης, καθώς και λάτρεις της φωτογραφίας που πραγματοποιήθηκε από τις 13- 16 Νοεμβρίου 2014. 



Από την Ελλάδα συμμετείχε η γκαλερί XIPPAS στο περίπτερο 17 με γενικό τίτλο "Interpretation on Landscape" και παρουσίασε τους σημαντικούς καλιτέχνες Darren Almond, Cao Guimaraes, Valérie Jouve, Πάνο Κοκκινιά, Vik Muniz και Philippe Ramette. 


Πάνος Κοκκινιάς, Natali, 2014, Λεπτομέρεια 6. 

Επιχειρείστε, κάνοντας κλικ στην αρχική εικόνα του Πάνου Κοκκινιά που ακολουθεί,  να ανακαλύψετε μέσα από την μεγέθυνση τις 6 επι μέρους λεπτομέρειες 


Πάνος Κοκκινιάς, Natali, 2014 

Τα λατομεία μαρμάρου στην Ελλάδα έχουν για μένα  μια παράδοξη γοητεία. Τεχνητά τοπία αποτέλεσμα μιας διαδικασία εξώρυξης, που διαμορφώνει πολυεπίπεδες και επαναλαμβανόμενες επιφάνειες ενταγμένες σε σαφείς ζώνες και με σαφείς ρυθμούς. Οι ανθρώπινες αυτές μεγάλης κλίμακας επεμβάσεις του ανθρώπου στο περιβάλλον, πέρα από το φωτογραφικό ενδιαφέρον, αποτελούν χώρους ελκυστικούς για εικαστικές και αρχιτεκτονικές επεμβάσεις, με σημαντικά παραδείγματα: Εγκαταστάσεις πολιτισμού και όχι μόνο. 

Επιλέγω ενδεικτικά πρωσωπικές φωτογραφικές  στα λατομέια μαρμάρου στην Τήνο.

Τήνος, 29 Χ 2004 


                        Τήνος, 29 Χ 2004

Τήνος 28 VIII 2011

Το ενδιαφέρον της ανάδειξης-αποκατάστασης των συγκλονιστικών αυτών τεχνητών τοπίων είναι μεγάλο  και παραμένει πάντα μια ελκυστική υπόθεση αρχιτεκτονικών αναζητήσεων...


No comments :

Post a Comment